LEGO Serious Play

– institutionens aspiratoriske identitet

Hos IFMT arbejder vi med at udvikle pædagogiske institutioner gennem det kreative og engagerende koncept LEGO Serious Play.

Metoden giver deltagerne mulighed for at visualisere og samskabe institutionens aspiratoriske identitet – et fælles billede af, hvad institutionen ønsker at være i fremtiden.

Fælles platform

– brobygger mellem forskellige perspektiver

Ved hjælp af LEGO-klodser skabes en fælles platform, hvor ledelse, medarbejdere, elever bestyrelse og forældre kan mødes på lige fod. De bygger og fortæller historier, der gør komplekse tanker og idéer håndgribelige. Denne proces fremmer tillid, åben dialog og et stærkere fællesskab.

LEGO Serious Play fungerer som en brobygger mellem forskellige perspektiver og sikrer, at alle stemmer bliver hørt og integreret i udviklingen af institutionens værdier og mål. Resultatet er en levende og engageret strategi, som forankres i praksis og skaber varig værdi.

Skal vi samarbejde?

Vi anerkender kundens viden, kultur og ressourcer som fundamentet for samarbejdet. Løsninger skabes bedst i dialog.